Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
British Journal of Haematology 1994-Sep

A haemorrhagic platelet disorder associated with altered stimulus-response coupling and abnormal membrane phospholipid composition.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
I J Cartwright
K K Hampton
S Macneil
B T Colvin
F E Preston

Schlüsselwörter

Abstrakt

Haemorrhagic diatheses due to platelet function defects are a heterogenous and poorly understood group of conditions. We report the investigation of a female with a lifelong history of epistaxes, haemarthroses, menorrhagia and persistent iron-deficiency anaemia. Although platelet numbers and morphology were normal, platelet function was abnormal both in vivo and in vitro. Skin bleeding time was prolonged and aggregation thresholds in platelet-rich plasma to a variety of weak and strong agonists were increased. Platelet granule contents were normal and membrane glycoproteins GpIb and GpIIIa were present in normal amounts. Polyphosphoinositide metabolism and phosphatidic acid generation were diminished in thrombin-stimulated platelets, as was phosphorylation of the 47 kD substrate for protein kinase C and the 20 kD protein myosin light chain kinase, indicating impaired generation of the intracellular second messengers diacylglycerol and inositol trisphosphate due to diminished stimulated phospholipase C activity. Although intracellular free calcium, calmodulin activity and basal cAMP concentrations were normal, washed platelets showed increased cAMP accumulation following stimulation with prostaglandin E1 and forskolin. Platelet membrane lipid analysis revealed a reduction in plasmalogen phosphatidylethanolamine content. It is suggested that the membrane phospholipid abnormalities cause the abnormal platelet reactivity by interfering with signal transduction from platelet receptor, via intermediary G proteins, to phospholipase C and adenylate cylase. The bleeding tendency is likely to be a consequence of the altered stimulus-response coupling.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge