Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Anesthesiology 2007-Nov

Adenosine A1 but not A2a receptor agonist reduces hyperalgesia caused by a surgical incision in rats: a pertussis toxin-sensitive G protein-dependent process.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Peter K Zahn
Heidrun Straub
Manuel Wenk
Esther M Pogatzki-Zahn

Schlüsselwörter

Abstrakt

BACKGROUND

Activation of A1 adenosine receptors (A1Rs) causes antinociception after nerve injury and inflammation. However, the role of A2a adenosine receptors (A2aRs) for pain processing is less clear. In the current study, the authors investigated the role of spinal adenosine A1Rs and A2aRs for the maintenance of mechanical hyperalgesia in an animal model for postoperative pain.

METHODS

Rats with intrathecal catheters were anesthetized and underwent plantar incision. Spontaneous pain behavior and withdrawal threshold to punctuate stimulation were measured before and after administration of intrathecal R-phenylisopropyl-adenosine (R-PIA; A1R agonist), 2-w p-2-carbonyl-ethyl-phenylethylaminox-5X-N-ethylcarboxami-doadenosine (CGS21680; A2aR agonist), or vehicle. In separate groups of animals, the effects of pertussis toxin, forskolin, glibenclamide, 4-aminopyridine, tetraethylammonium, apamin, charybdotoxin, or margatoxin on R-PIA-induced antinociception were examined.

RESULTS

Intrathecal administration of 5 nmol R-PIA but not 10 nmol CGS21680 decreased nonevoked spontaneous pain behavior. Furthermore, intrathecal administration of R-PIA but not of CGS21680 increased withdrawal thresholds after incision. Pretreatment with pertussis toxin and administration of forskolin, glibenclamide, 4-aminopyridine, and tetraethylammonium inhibited R-PIA-induced antinociception. In addition, intrathecal administration of apamin, charybdotoxin, or margatoxin did not modify mechanical hypoalgesia mediated by R-PIA.

CONCLUSIONS

Spinal A1Rs but not A2aRs play an important role in the maintenance of nonevoked and evoked pain behaviors after an incision. Furthermore, A1R-induced spinal antinociception is mediated by interactions with pertussis toxin-sensitive G proteins. In addition, the opening of adenosine triphosphate-sensitive K channels but not of calcium-activated potassium channels and voltage-gated Kv1.3 or Kv1.6 channels contribute to the antinociceptive effect of A1R agonists.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge