Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Current Opinion in Clinical Nutrition and Metabolic Care 2005-Jul

Carbohydrate metabolism in uraemia.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Vincent Rigalleau
Henri Gin

Schlüsselwörter

Abstrakt

OBJECTIVE

Most uraemic patients are insulin resistant. This review focuses on the occurrence, mechanisms and consequences of this insulin resistance. Hypoglycaemia is also possible in a minority of uraemic patients; its causes are discussed at the end of the review.

RESULTS

Insulin resistance is detectable when the glomerular filtration rate is below 50 ml/min per 1.73 m in non-diabetic uraemic individuals. Uraemia can alter insulin sensitivity even in diabetic patients; familial insulin resistance may favour the occurrence of diabetic nephropathy. Although reduced glucose non-oxidative disposal is the most evident defect of carbohydrate metabolism, abnormal glucose oxidation, endogenous glucose production and insulin secretion are also contributors. The accumulation of nitrogenous compounds is the most important mechanism of a specific state of insulin resistance in uraemia. Their identification is progressing, particularly in the field of carbamoylated amino acids. The consequences of chronic renal failure such as anaemia, metabolic acidosis and secondary hyperparathyroidism also indirectly play a role.

CONCLUSIONS

The treatment of uraemia by renal replacement therapies or low-protein diets improves insulin sensitivity. However, patients still have a high cardiovascular risk. The identification of the accumulating molecular species that specifically alter insulin sensitivity is therefore of great interest. The favourable effect of non-specific insulin sensitizers such as glitazone may also help to reduce this risk.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge