Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Journal of the American College of Cardiology 1999-Dec

Complications of endomyocardial biopsy in children.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
S G Pophal
G Sigfusson
K L Booth
S A Bacanu
S A Webber
J A Ettedgui
W H Neches
S C Park

Schlüsselwörter

Abstrakt

OBJECTIVE

To evaluate the incidence of, and risk factors for, complications of endomyocardial biopsy in children.

BACKGROUND

Endomyocardial biopsy (EMB) is a low risk procedure in adults, but there is a paucity of data with regard to performing this procedure in children.

METHODS

Retrospective review of the morbidity and mortality of 1,000 consecutive EMB procedures.

RESULTS

One thousand EMB procedures (right ventricle 986, left ventricle 14) were performed on 194 patients from July 1987 through March 1996. Indications for EMB included heart transplant rejection surveillance (846) and the evaluation of cardiomyopathy or arrhythmia for possible myocarditis (154). Thirty-seven (4%) procedures were performed on patients receiving intravenous inotropic support. There was one biopsy related death, secondary to cardiac perforation, in a two-week-old infant with dilated cardiomyopathy. There were nine perforations of the right ventricle, eight occurring in patients with dilated cardiomyopathy and one in a transplant recipient. The transplant patient did not require immediate intervention; two patients required pericardiocentesis alone, and six underwent pericardiocentesis and surgical intervention. All nine perforations were from the femoral venous approach (p < 0.01). Multivariate analysis demonstrated that the greatest risk of perforation occurred in children being evaluated for possible myocarditis (p = 0.01) and in those requiring inotropic support (p < 0.01). Other complications included arrhythmia (5) and single cases of coronary-cardiac fistula, flail tricuspid leaflet, pneumothorax, hemothorax, endocardial stripping and seizure.

CONCLUSIONS

Risk of endomyocardial biopsy is highest in sick children with suspected myocarditis on inotropic support. However, EMB can be performed safely with very low morbidity in pediatric heart transplant recipients.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge