Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Chest 2015-Nov

Critical Illness in Pregnancy: Part II: Common Medical Conditions Complicating Pregnancy and Puerperium.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Kalpalatha K Guntupalli
Dilip R Karnad
Venkata Bandi
Nicole Hall
Michael Belfort

Schlüsselwörter

Abstrakt

The first of this two-part series on critical illness in pregnancy dealt with obstetric disorders. In Part II, medical conditions that commonly affect pregnant women or worsen during pregnancy are discussed. ARDS occurs more frequently in pregnancy. Strategies commonly used in nonpregnant patients, including permissive hypercapnia, limits for plateau pressure, and prone positioning, may not be acceptable, especially in late pregnancy. Genital tract infections unique to pregnancy include chorioamnionitis, group A streptococcal infection causing toxic shock syndrome, and polymicrobial infection with streptococci, staphylococci, and Clostridium perfringens causing necrotizing vulvitis or fasciitis. Pregnancy predisposes to VTE; D-dimer levels have low specificity in pregnancy. A ventilation-perfusion scan is preferred over CT pulmonary angiography in some situations to reduce radiation to the mother's breasts. Low-molecular-weight or unfractionated heparins form the mainstay of treatment; vitamin K antagonists, oral factor Xa inhibitors, and direct thrombin inhibitors are not recommended in pregnancy. The physiologic hyperdynamic circulation in pregnancy worsens many cardiovascular disorders. It increases risk of pulmonary edema or arrhythmias in mitral stenosis, heart failure in pulmonary hypertension or aortic stenosis, aortic dissection in Marfan syndrome, or valve thrombosis in mechanical heart valves. Common neurologic problems in pregnancy include seizures, altered mental status, visual symptoms, and strokes. Other common conditions discussed are aspiration of gastric contents, OSA, thyroid disorders, diabetic ketoacidosis, and cardiopulmonary arrest in pregnancy. Studies confined to pregnant women are available for only a few of these conditions. We have, therefore, reviewed pregnancy-specific adjustments in the management of these disorders.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge