Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports 2019-Jul

Differential muscle hypertrophy and edema responses between high-load and low-load exercise with blood flow restriction.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Fabiano Shiromaru
Vitor Painelli
Carla Silva-Batista
Ariel Longo
Thiago Lasevicius
Brad Schoenfeld
André Aihara
Valmor Tricoli
Bergson Peres
Emerson Teixeira

Schlüsselwörter

Abstrakt

We sought to determine whether early increases in cross-sectional area (CSA) of different muscles composing the quadriceps with low-load resistance training with blood flow restriction (LL-BFR) were mainly driven by muscle hypertrophy or by edema-induced swelling. We also compared these changes to those promoted by high-load resistance training (HL-RT). In a randomized within-subject design, fifteen healthy, untrained men were submitted to magnetic resonance imaging (MRI) for CSA and edema-induced muscle swelling assessment (fast spin echo inversion recovery, FSE-STIR). MRI was performed in LL-BFR and HL-RT at baseline (W0) and after 3 weeks (W3), with a further measure after 6 weeks (W6) for HL-RT. Participants were also assessed at these time points for indirect muscle damage markers (range of motion, ROM; muscle soreness, SOR). CSA significantly increased for all the quadriceps muscles, for both LL-BFR and HL-RT at W3 (all P < .05) compared to W0. However, FSE-STIR was elevated at W3 for all the quadriceps muscles only for HL-RT (all P < .0001), not LL-BFR (all P > .05). Significant increases and decreases were shown in SOR and ROM, respectively, for HL-RT in W3 compared to W0 (both P < .05), while these changes were mitigated at W6 compared to W0 (both P > .05). No significant changes in SOR or ROM were demonstrated for LL-BFR across the study. Early increases in CSA with LL-BFR seem to occur without the presence of muscle edema, whereas initial gains obtained by HL-RT were influenced by muscle edema, in addition to muscle hypertrophy.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge