Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Fertility and Sterility 2010-Jul

Discoid or segmental rectosigmoid resection for deep infiltrating endometriosis: a case-control study.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Francesco Fanfani
Anna Fagotti
Maria Lucia Gagliardi
Giacomo Ruffo
Marcello Ceccaroni
Giovanni Scambia
Luca Minelli

Schlüsselwörter

Abstrakt

OBJECTIVE

To evaluate the efficacy of discoid resection for the treatment of deep infiltrating endometriosis and whether it could be considered to be a valid alternative to the rectosigmoid segmental resection.

METHODS

Case-control study.

METHODS

Departments of Obstetrics and Gynecology, Ospedale Sacro Cuore of Negrar, Verona, and Catholic University of the Sacred Heart, Rome, Italy.

METHODS

Women with deep infiltrating and intestinal endometriosis divided into study group (48 patients) and control group (88 patients).

METHODS

All patients underwent laparoscopic endometriosis excision plus discoid rectosigmoid resection (study group) or segmental resection (control group).

METHODS

Short- and long-term outcomes.

RESULTS

In the study group, median operating time was 200 minutes, with a median estimated blood loss of 203 mL. Median ileus was 3 days with a median postoperative hospitalization of 7 days. Early complications were observed in six patients (12.5%), and in two of them (4.16%) a surgical management was necessary. Median follow-up period was 33 months, and five recurrences (10.4%) were registered. In the control group, no significant differences were noticed except for longer operative time, more temporary ileostomy, postoperative fever, and long-term bladder dysfunctions.

CONCLUSIONS

Laparoscopic mechanical discoid resection is feasible, markedly improved endometriosis related symptoms, and could be considered as a worthy alternative to classic segmental resection in selected patients.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge