Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Hernia : the journal of hernias and abdominal wall surgery 2010-Apr

Do drainage liquid characteristics serve as predictors for seroma formation after incisional hernia repair?

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
C D Klink
M Binnebösel
A H Lucas
A Schachtrupp
U Klinge
V Schumpelick
K Junge

Schlüsselwörter

Abstrakt

BACKGROUND

Though the occurrence of postoperative seroma after incisional hernia repair using mesh reinforcement is very common, little is known about the genesis of seroma formation. The aim of this study was to determine the characteristics of drainage liquid as a potential predictor for the development of seroma after incisional hernia mesh repair. Furthermore, the characteristics of drainage liquid were compared to the characteristics of seroma liquid.

METHODS

The incidence of postoperative seroma associated with pH value, concentration of lactate, total protein, albumin, propeptide-III-procollagen (P-III-P), hyaluronan, fibronectin and IL-1 receptor antagonist (IL-1-RA) in the drainage liquid were prospectively determined in 38 patients who underwent incisional hernia repair by lightweight polypropylene-polyglactin composite mesh (Vypro-II). The findings were compared to the seroma liquid characteristics of those patients who developed a seroma formation.

RESULTS

In 11 patients (29%), seroma formation was present after removal of the drainage. We observed significantly elevated mean drainage volume (148 +/- 64 ml vs. 93 +/- 71 ml; P = 0.014) and significantly reduced pH value (7.26 +/- 0.12 vs. 7.41 +/- 0.23; P = 0.016) and IL-1-RA (100 +/- 71 U/ml vs. 145 +/- 108 U/ml; P = 0.016) in the drainage liquid of patients with seroma formation in comparison to patients without seroma formation. In addition, we found significantly altered concentration of lactate (9.8 +/- 2.0 mmol/l vs. 5.5 +/- 1.4 mmol/l; P < 0.001), P-III-P (24 +/- 13 U/ml vs. 89 +/- 79 U/ml; P = 0.045) and fibronectin (0.10 +/- 0.03 g/l vs. 0.24 +/- 0.13 g/l; P = 0.005) in the drainage liquid in comparison to seroma liquid.

CONCLUSIONS

The pH value of wound solution proves to be a reliable predictor for the subsequent presence of seroma formation. Furthermore, our findings implicate that seroma formation cannot be seen as persistent drainage liquid.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge