Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Acta anaesthesiologica Taiwanica : official journal of the Taiwan Society of Anesthesiologists 2004-Jun

Effect of intravenous midazolam premedication on postoperative nausea and vomiting after cholecystectomy.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Seied Morteza Heidari
Hamid Saryazdi
Mahmood Saghaei

Schlüsselwörter

Abstrakt

BACKGROUND

Several drugs and techniques have been used to reduce the incidence of postoperative nausea and vomiting (PONV). However PONV continues to be a common postoperative complication. Midazolam premedication in pediatric patients has been reported to reduce the incidence of PONV. In the present study the effect of intravenous midazolam premedication on the incidence and severity of PONV was investigated in a sample of adult patients undergoing anesthesia for cholecystectomy.

METHODS

Eighty-two adult patients undergoing general anesthesia for cholecystectomy were randomly divided into two groups to receive either midazolam 75 microg/kg or a same volume of normal saline intravenously fifteen minutes prior to induction of anesthesia. Incidence and severity of PONV together with the total amount of administered metoclopramide during the first postoperative day were compared between two groups.

RESULTS

Severity of nausea was significantly lightened in midazolam group during the first six hours after recovery period compared with placebo group (3.7 +/- 1.6 of a ten point visual analog scale vs. 4.9 +/- 2.2 in placebo group; P < 0.05). Mean number of vomiting episodes was significantly lower in midazolam group (0.4 +/- 0.7 vs. 1.1 +/- 1.4 in placebo group; P < 0.05). Midazolam group received a significantly less amount of metoclopramide during the first postoperative day (2.1 +/- 3.7 mg vs. 5.3 +/- 6.8 mg in placebo group; P < 0.05).

CONCLUSIONS

The results of this study suggest the effectiveness of prophylactic intravenous midazolam premedication to reduce the incidence and severity of postoperative nausea and vomiting. Possible mechanisms for this effect of midazolam may be GABA receptor antagonism, inhibition of dopamine release, and anxiolytic effects.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge