Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Neurosurgical Review 2010-Oct

Greater petrosal nerve schwannomas-analysis of four cases and review of the literature.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Shinya Ichimura
Kazunari Yoshida
Agung Budi Sutiono
Takashi Horiguchi
Hikaru Sasaki
Takeshi Kawase

Schlüsselwörter

Abstrakt

Schwannomas arising from the greater petrosal nerve (GPN) are exceedingly rare: only 10 such cases have been reported in the English literature. We report on four cases of GPN schwannomas and discuss the surgical approach for their removal. Four patients with GPN schwannomas underwent surgery at Keio University Hospital. We present the pre- and postoperative clinical findings and describe the structures around the GPN schwannomas as observed during the surgery. Histological sections were performed around the GPN using Masson's trichrome stain to elucidate the membrane structures. Three patients presented with xerophthalmia, and one with facial palsy, hearing disturbance, and generalized convulsions. Contrast-enhanced magnetic resonance images revealed tumors in the temporal lobe. Bone-window computed tomography showed erosion of the anterior petrous apex. During the operation, the temporal lobe was retracted epidurally. The tumors were visible inside the interdural space and covered with the epineurium. In three cases, the tumors were completely removed, and in one case, the tumor was subtotally removed with intraoperative facial monitoring. In the histological sections, we confirmed that the GPN ran within the interdural space. Approaching epi- and interdurally is suitable for the removal of GPN schwannomas because the GPN is located within the interdural space. The advantage of this approach is that the landmark points can be identified. Moreover, the possibility of injuring the temporal lobe is low because the temporal lobe is not exposed in this approach.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge