Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
BMJ Supportive and Palliative Care 2012-Dec

Guideline for the management of terminal haemorrhage in palliative care patients with advanced cancer discharged home for end-of-life care.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Edith Ubogagu
Dylan G Harris

Schlüsselwörter

Abstrakt

OBJECTIVE

Terminal haemorrhage is a rare and distressing emergency in palliative oncology. We present an algorithm for the management of terminal haemorrhage in patients likely to receive end-of-life care at home, based on a literature review of the management of terminal haemorrhage for patients with advanced cancer, where a DNAR (do not attempt resuscitation) order is in place and the patient wishes to die at home.

METHODS

A literature review was conducted to identify literature on the management of terminal haemorrhage in patients with advanced cancer who are no longer amenable to active interventional/invasive procedures. Electronic databases, the grey literature, local guidelines from hospitals and hospices, and online web portals were all searched systematically. The literature review was used to formulate a management algorithm.

RESULTS

The evidence base is very limited. A three-step practical algorithm is suggested: preparing for the event, managing the event ('ABC') and 'aftercare'. Step 1 involves the identification and optimisation of risk factors. Step 2 (the event) consists of A (assure and re-assure the patient), B (be there - above all stay with the patient) and C (comfort, calm, consider dark towels and anxiolytics if possible). Step 3 (the aftercare) involves the provision of practical and psychological support to those involved including relatives and professionals.

CONCLUSIONS

Terminal haemorrhage is a rare yet highly feared complication of advanced cancer, for which there is a limited evidence base to guide management. The suggested three-step approach to managing this situation gives professionals a logical framework within which to work.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge