Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Cardiology Clinics 1988-Nov

Pheochromocytoma.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
C V Ram

Schlüsselwörter

Abstrakt

Although pheochromocytoma is an uncommon cause of secondary hypertension, it is also a curable form of hypertension. With proper treatment, the outlook for patients with pheochromocytoma is excellent. If undiagnosed or untreated, pheochromocytoma causes serious complications and death. The key to reaching the diagnosis is a high index of suspicion coupled with careful clinical evaluation and laboratory testing. Our ability to diagnose and localize pheochromocytoma has improved vastly, owing largely to the modern biochemical and radiologic techniques. Despite this, a number of pheochromocytomas remain undiagnosed only to be uncovered after a serious complication or at postmortem. The diverse manifestations and problems presented by patients with pheochromocytoma can be managed only with combined medical and surgical expertise, with assistance from our colleagues from the radiology and anesthesiology disciplines. Although sporadic pheochromocytoma is the most common form of presentation, the overall clinical picture may depend on the subset of affected individual--childhood, pregnancy, associated MEN, and neurocutaneous syndromes. Fortunately, more than 90 per cent of all pheochromocytomas originate in the adrenal gland, but the tumor can occur at any site in the sympathetic chain. The spectrum of clinical manifestations is so wide that a pheochromocytoma may mimic a variety of common disorders. It is as challenging to diagnose what is not a pheochromocytoma as it is to confirm its diagnosis. Surgical removal of pheochromocytoma is the treatment of choice. With proper preoperative medical management aimed at blocking the effects of catecholamines, operative mortality should be close to zero. For patients with inoperable, malignant, recurrent, or multicentric pheochromocytomas, chronic medical therapy is indicated in the form of alpha- and/or beta-blockade or inhibition of catecholamine synthesis with alpha-methyl-para-tyrosine. An understanding of the pathophysiology and natural course is vital to the rational management of patients with pheochromocytoma.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge