Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Mayo Clinic Proceedings 1999-Nov

Postural tachycardia syndrome: clinical features and follow-up study.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
P Sandroni
T L Opfer-Gehrking
B R McPhee
P A Low

Schlüsselwörter

Abstrakt

OBJECTIVE

To define the clinical features and outcome of postural tachycardia syndrome (POTS).

METHODS

In this cross-sectional study of the autonomic symptom profile, inclusion criteria were orthostatic heart rate increment of 30 beats/min or greater, orthostatic symptoms, completion of a standardized autonomic test battery, and follow-up of 18 months or longer. We used 2 instruments. The first part was a structured and validated autonomic symptom profile (108 patients). The second part was a structured questionnaire focused on autonomic status on prospective follow-up (40 patients) (mean +/- SD follow-up, 67+/-52 months).

RESULTS

Most patients had frequent, persistent, and at least moderately severe symptoms for less than 5 years. The following orthostatic symptoms occurred in more than 75% of subjects: light-headedness or dizziness, lower extremity or diffuse weakness, disequilibrium, tachycardia, and shakiness. Nonorthostatic symptoms included dry eyes or mouth, gastrointestinal complaints of bloating, early satiety, nausea, pain, and alternating diarrhea and constipation. Half of the patients reported an antecedent illness presumed to be of viral origin. On follow-up, 80 % of patients were improved, 60% were functionally normal, and 90% were able to return to work. Patients who had an antecedent event appeared to do better than those with spontaneous POTS. Salt supplementation and beta-blockers were the most efficacious therapies.

CONCLUSIONS

In the majority of patients, POTS is self-resolving, especially in those with a triggering event.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge