Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Annals of Hematology 2014-Aug

Serum albumin retains independent prognostic significance in diffuse large B-cell lymphoma in the post-rituximab era.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Samir Dalia
Julio Chavez
Bryan Little
Celeste Bello
Kate Fisher
Ji-Hyun Lee
Paul Chervenick
Lubomir Sokol
Eduardo Sotomayor
Bijal Shah

Schlüsselwörter

Abstrakt

Serum albumin (SA) has been shown to be a prognostic marker in many hematological malignancies and in diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) prior to chemo-immunotherapy. SA may be a surrogate for age, comorbid status, and disease severity. Here, we aimed to assess whether SA can be an independent prognostic marker in patients with newly diagnosed DLBCL treated with rituximab, cyclophosphamide, vincristine, doxorubicin, and prednisone (R-CHOP). Patients who presented at the Moffitt Cancer Center from 2007 to 2010 for DLBCL diagnosis or treatment were identified using our institutional database. Clinical and treatment data were recorded, including SA levels at diagnosis. Survival time was estimated using the Kaplan-Meier method, with Cox proportional hazard model used to identify potential risk factors for time-to-event data. From 295 identified patients, 171 were excluded for not having primary treatment at our institution or not having R-CHOP treatment. In 124 included patients (mean age at diagnosis of 58 years, 91 % Caucasian), 25 % were categorized as poor by the revised International Prognostic Index. Overall and progression-free survival at 4 years were 65 % (95 % CI 57-75) and 58 % (95 % CI 0.49-0.69), respectively. Using multivariate analysis, we found that the hazard index of death of patients with SA ≥3.7 g/dL was 26 % (95 % CI 13-53) of the hazard for those patients who had SA <3.7 g/dL when controlling for the revised International Prognostic Index risk and initial lymphocyte count. Our study shows that SA ≥3.7 g/dL is an independent prognostic marker in DLBCL patients treated with R-CHOP.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge