Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Atherosclerosis 1985-Jan

Serum triglycerides are a risk factor for myocardial infarction but not for angina pectoris. Results from a 10-year follow-up of Uppsala primary preventive study.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
H Aberg
H Lithell
I Selinus
H Hedstrand

Schlüsselwörter

Abstrakt

At a follow-up 7-10 years after a health survey of men born in 1920-1924 in the municipality of Uppsala, 31 of the participants (n = 2322) had died from ischaemic heart disease (IHD). In response to a letter to all men alive in 1980, 106 men declared that they had had a myocardial infarction (MI) (verified or suspected). In 58 cases MI was verified from the hospital records. 28 other men had had typical central chest pain (angina pectoris) only. In another 20 men other diagnoses explained the chest pain for which they were treated in hospital. The health screening values for S-cholesterol and S-triglycerides, blood pressure and smoking habits were analysed in relation to the occurrence of IHD. In this prospective study, smoking, hypertension, S-cholesterol and S-triglycerides were identified as risk factors for fatal and non-fatal MI. The risk factor values were similar in subjects suffering from angina pectoris only to those in subjects who also developed ECG and/or transferase changes, with the exception of S-triglyceride concentration, which was normal in the group with angina pectoris. The subjects who had a fatal MI had a significantly higher blood pressure than those with non-fatal MIs, but otherwise these two groups did not differ. The results emphasize the importance of scrutinizing questionnaire data with regard to chest pain and of selection of end-points when risk factor patterns are described for cardiovascular diseases.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge