Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Clinica Chimica Acta 2018-Oct

The pretreatment albumin to globulin ratio as a significant predictor in patients with diffuse large B cell lymphoma.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Wenqin Yue
Bin Liu
Lei Gao
Miaoxia He
Jianmin Wang
Weiping Zhang
Li Chen
Xiaoxia Hu
Lili Xu
Jianmin Yang

Schlüsselwörter

Abstrakt

BACKGROUND

The pretreatment albumin to globulin ratio (AGR) has been used to predict survival in several types of tumors. However, whether AGR can predict outcomes in patients with diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) remains unclear. We evaluated the prognosis value of AGR in DLBCL patients.

METHODS

We retrospectively analyzed the available serum biochemical results of 335 patients with newly diagnosed DLBCL before treatment. The AGR was calculated as: albumin (g/L)/globulin. X-tile program was used to generate an optimal cut-off value of 1.3 for AGR. And all patients were respectively divided into the low AGR and high AGR groups according to the cut-off value.

RESULTS

The low AGR group displayed more adverse clinical chacteristics, including old age, sex (female), increased β2-microglobulinpoor (β2-MG), increased lactate dehydrogenase (LDH), B symptoms, poor performance status (PS), advanced stage, number of extranodal sites ≥ 2 and higher International Prognostic Index (IPI). AGR was negatively correlated with age, IPI score, ECOG score, Ann Arbor stage, B symptoms, β2-MG, LDH, and extranodal involvement, while positively correlated with gender. Patients with a low AGR presented with significantly poorer overall survival (OS, P = .001). Multivariate analysis further demonstrated that a low AGR was an independent adverse predictor for OS (HR = 0.613; 95% CI = 0.412-0.910, P = .015). In addition, AGR distinguished patients with different prognosis in stage III-IV and the non-germinal center B cell-like lymphoma (non-GCB) groups, a low AGR was also significantly associated with poor OS in 2 groups.

CONCLUSIONS

Pretreatment AGR was a simple and effective clinical marker of survival in patients with DLBCL, and may had an additional prognostic value based on Ann Arbor stage and cell of origin for DLBCL.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge