Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Journal of Cardiology Cases 2013-Feb

Various morphologies of bidirectional ventricular tachycardia caused by aconite "Torikabuto" poisoning.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Takeshi Kitamura
Seiji Fukamizu
Rintaro Hojo
Takekuni Hayashi
Kota Komiyama
Yasuhiro Tanabe
Tamotsu Tejima
Harumizu Sakurada
Mitsuhiro Nishizaki
Masayasu Hiraoka

Schlüsselwörter

Abstrakt

A 43-year-old man presented with nausea. The patient developed ventricular fibrillation (VF), which was refractory to antiarrhythmic drugs and defibrillation. A coronary angiogram showed no coronary artery stenosis. We recorded various fatal arrhythmias, including bidirectional ventricular tachycardia (BVT). The presence of multiple types of BVTs that were refractory to drugs such as adenosine triphosphate, isoproterenol, verapamil, propranolol, and pilsicainide, and easily recurred after defibrillation indicated aconite poisoning. After persisting for 24 h, VF spontaneously resolved and sinus rhythm was restored. Laboratory data revealed lethal concentrations of aconitine. To the best of our knowledge, this is the first report of aconite poisoning-induced BVTs manifesting with multiple morphologies on 12-lead electrocardiogram. The arrhythmogenic effects of aconitine are well recognized. In addition to causing VT and VF, aconitine also can cause BVT. Aconitine can lead to delayed afterdepolarization which has an important role in triggering and maintaining BVT. However, in this case, the concentration of aconitine was high enough to render these drugs ineffective. Prompt application of percutaneous cardio-pulmonary support, which was continued until the aconitine was metabolized, proved successful in this case and should be considered as a management approach in cases of severe aconite poisoning.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge