Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Annals of Clinical and Laboratory Science 2004

Review: Metabolic cardiomyopathy and conduction system defects in children.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Enid Gilbert-Barness

Schlüsselwörter

Abstrakt

Metabolic cardiomyopathies include amino acid, lipid and mitochondrial disorders, as well as storage diseases. A number of metabolic disorders are associated with both myopathy and cardiomyopathy. These include the glycogen storage diseases, ie, acid maltase deficiency (infantile, childhood, and adult onset), McArdle disease, and debrancher and brancher deficiencies. Disorders of lipid metabolism include systemic carnitine deficiency and abnormalities of carnitine palmitoyltransferase (CPT), long-chain acyl-CoA dehydrogenase, and multiple acyl-CoA dehydrogenase. Disorders of mitochondrial metabolism affect complex I, II, III, IV and V, in addition to multiple respiratory chain defects. These may cause either hypertrophic or dilated cardiomyopathy. In addition, cardiomyopathy is frequently a component part of the storage disorders, including mucopolysaccharidosis, mucolipidosis, Fabry disease, gangliosidosis, and neuronal ceroid lipofuscinosis. Primary hypertrophic cardiomyopathy is caused by mutations in one of the genes that encode proteins of the cardiac sarcomere. Mutations in different genes are attended by different prognoses and different risks of sudden death. Mutations of the genes for myosin binding protein C (MBPC) and tropomyosin have low penetrance and cause mild forms of primary hypertrophic cardiomyopathy, while mutations of the troponin T and B-myosin genes carry a worse prognosis. Conduction disorders result in cardiac arrhythmias that may be fatal. Histiocytoid cardiomyopathy is usually an autosomal recessive disorder that results in the presence of abnormal Purkinje cells that interfere with normal cardiac conduction. Other conduction defects include arrhythmogenic right ventricular dysplasia (ARVD), congenital heart block, noncompaction of the left ventricle, and long Q-T syndrome (LQTS). The genetic loci for LQTS reside usually in the potassium channel, and, less frequently, in the sodium channel (channelopathies). Although the histological appearance of some of these disorders may be diagnostic, molecular analysis is necessary to define clearly the particular type of cardiomyopathy.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge